Těsně před pražskou soutěží Papírové jaro přispěchal pan Bruthans a jeho vydavatelství Ripperworks s novým modelem. Volba pro předlohu pro nový papírový model padla na Tatru 815 v armádní úpravě s označením VV 15 170 4×4.1. Tento model se vyráběl v devadesatých letech a byl zařazen do služby nejrůznějších vojenských útvarů.

O modelu

Vystřihovánka již tradičně nese měřítko 1:32 a, tak jak to máme rádi, i pěknou řádku detailů. Nikoho jistě nepřekvapí, že si můžete sestavit kabinu řidiče včetně interiéru, obě funkční nápravy, pneumatiky se vzorkem a milou pozorností je zasklívací fólie již jako součást sešitu.

Dílů je na modelu na 750 kousků a jsou rozloženy na celkem 6 stranách formátu B4. Tisk je realizován ofsetem na papír o gramáži 160g/m2. Co jistě potěší je velké množství návodových 3D kreseb, těch je zde celkem 14! A k tomu ještě 4 „pérovky“. Výsledná cena modelu je stanovena na 235 Kč.

 

Recenze beta stavby

Model som začal klasicky podľa návodu a teda nárazníkom a podvozkom. Jedná sa o klasický podvozok tatry nápravy umiestnené na ráme a spojené centrálnou rúrou. Na tomto modely ma zaujalo hlavne to, že rám je v šedej farbe. Najprv sa to nezdá ale čím ďalej tým viac sa začalo ukazovať, že táto farba je správna voľba a model to neskutočne oživí.
Pokračoval som motorom a doplnkami na ráme. Po tomto už to začalo pripomínať skutočné auto.


Ďalej som pokračoval kabínou. Ako obvykle je tam možnosť zlepiť ju s interiérom alebo bez nej. Kabína sa dá oživiť vytiahnutím majákov z fólie a rovnako tak aj smeroviek.

Pokračoval som kolesami. Pridal som tam aj dezén ktorý je súčasťou modelu.

Ostávalo už iba dokončiť nadstavbu. Tam som sa trochu obabral pri lepení pántov . Nepozrel som sa do návodu a lepil po pamäti z iných modelov. Osky na pántoch som urobil krátke vždy iba cez oka. V návode je to riešené tak aby oska spájala všetky 3 úchyty dokopy. Vo finále by to bolo jednoduchšie ako takto po častiach. Takže si nato dajte prípadný stavitelia pozor.

Ostávalo už iba dokončiť detaily. Spätné zrkadlá a tak ďalej.

Mockrát děkujeme autorovi recenze Martinu Bílému!

ZANECHAT ODPOVĚĎ