Dnes vám přinášíme report ze stavby modelu legendárního automobilu VAZ 2101, který lepil a okomentoval Josef Procházka .

MODEL: VAZ 2101
Autor: ORLIK
Měřítko: 1:25

Model VAZ 2101

…není to můj první model od vydavatelství Orlik, ale na rozdíl od Ferrari ke kterému jsem měl spoustu laserů, jsem  u VAZe použil jako doplněk jen přední mřížku masky, vzorky pneu a SPZ…. K obtížnosti lepení : byl jsem překvapen, i když jsem nečekal, že to to bude nějaká skládanka. Plusem je ovšem téměř absolutní  přesnost modelu, čili nebylo potřeba v originálním podání téměř nic upravovat.


Co se týče návodu tak výhodou je znalost polštiny, nebo ruštiny. Ovšem i bez toho vše dává smysl. Stačí se soustředit a lepit model po dílech, vzestupně dle čísel.
Skvělou součástí jsou výborně zpracované návodové kresby, ze kterých by se jiní vydavatelé mohli učit.

Podlepování některých dílků.

Podlepování je zde samostatnou disciplínou, bez které by se model kompletoval obtížně. S tím se pojí potřeba některé dílky případně doupravit, ale na druhou stranu získáte výhody jako pevný podvozek, který se nekroutí ani jinak nedeformuje.
 

 

Velice mě překvapil motor a podvozek svým detailním zpracováním a tím, jak na sebe bez větších úprav navazují. Motor, spojka, kardan, zadní náprava i výfuk – to mně bavilo.

 

 

 

Kde být obezřetný!

Náročná fáze je tvarování kapoty, které zabere asi nejvíce času a opotřebuje hromadu nervových buněk.
Interiér se dá zpracovat celkem lehce – já použil kroužek na volant přijde mi to lepší než jen placka z papíru. Při zasklívání je třeba dbát pozornosti u předního okna.
To je mírně prohnuté v celé své délce, a na kraji přechází skoro do pravého úhlu. S trochou šikovnosti a trpělivosti a správou fólií to zvládnout jde. Pro uchycení skel jsem použil oboustranné lepící pásky. Mám zkušenost, že vteřinová lepidla tyto folie oxidují.

 

Chromy

Co jsem považoval za důležité, tak bylo zvýraznění chromových částí auta. To jsem vyřešil hliníkovou lepící folií. U disků kol samozřejmě i z rubu, a to tak, že jsem tyto dílky podlepil folií a pak teprve vyřezal. Laserové dezény na fotkách docela zaniknou, jsou dost nízké, ale ten pocit, že tam jsou mi neodpářeš.
Závěrem nezbývá, než opravdu vypíchnout zpracování, kdy model skutečně nemá snad ani jednu tiskovou a konstrukční chybu, vše je tištěno přehledně a pokud k němu přistupujete co nejpečlivěji a třeba si ho i sami upravíte nějakými doplňky, odměnou vám bude nádherný model, který vám bude dělat radost nejen během samotného lepení.

 

 



 
 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here