Předloha
Zahájení výroby tohoto modelu bylo v roce 1984 v závodu Bryansk Arsenal.Stroj je určen pro provoz v mírném až tropickém klimatu, přípustný teplotní rozsah je od -40 do +40°C. Stejně jako většina podobných zařízení byl DZ-143 použit při výstavbě silničních podloží, plánování staveniště a vytváření náspů. S jeho pomocí bylo možné na povrchu vozovky míchat zeminu s přísadami. Další funkcí je údržba vozovky a krajnic, odklízení sněhu.
Motorový grejdr DZ-143 je univerzální stroj určený k provádění jakýchkoli nivelačních prací. Je spolehlivým pomocníkem při opravách a restaurování silnic. Stroj si rychle poradí s urovnáváním velkého množství půdy. Jednou z hlavních výhod srovnávače je jeho účinnost.
Zdroj: www.prozoro.sale
Něco o modelu
Model je od vydavatele Orel (BUMAŽNOE MODELIROVANIE). Je zpracován v měřítku 1:25, takže je poměrně velký. Délka je 390 mm, šířka přes radlici 148 mm a výška 152 mm.
Sešit je velikosti A3, obsahuje 24 stran s díly, 10 stran s návodnými kresbami, dvě s hyraulickým rozvodem a nákrsy dílů z drátů.Psaný návod je ve čtyřech jazycích. Návod sem si pro sebe raděj přeložil a pak se ho postupně držel. Zpracování modelu je hodně detailní. V nabídce jsou i laserové doplňky které jsem použil.
Stavba modelu
Model je od vydavatele Orel(BUMAŽNOE MODELIROVANIE).Je zpracován v měřítku 1:25 takže je poměrně velký. Délka je 390 mm, šířka přes radlici 148 mm a výška 152 mm.
Sešit je velikosti A3, obsahuje 24 stran s díly, 10 stran s návodnými kresbami, dvě s hyraulickým rozvodem a nákrsy dílů z drátů. Psaný návod je ve čtyřech jazycích. Návod sem si pro sebe raději přeložil a pak se ho postupně držel. Zpracování modelu je hodně detailní. V nabídce jsou i laserové doplňky které jsem použil.
Začal jsem hlavním nosným rámem. Ten jsem pro jistotu v celém profilu vyztužil balsou.
Dále následovala přední náprava.
Dále přední radlice. Tu jsem po složení zatím odložil.
Další samostatnou částí je celek uchycení střední lopaty.Ten jsem zpracoval kompletně včetně hydrauliky a odložil pro montáž až na konec.Stejně tak i rozrývač v zadní části.Jako hadice jsem použil bužírku průměr 0,9 mm. Všechny hydraulické písty na celém modelu jsem udělal z drátu odpovídajícího průměru.
Dále následovalo zpracování obou převodovek, motoru, kardanů, chladiče a hydraulických nádraží.Ty už jsem postupně usazoval do hotového rámu.
Kapotu a palivovou nádrž jsem po vyrobení dal bokem pro instalaci až současně s kabinou. Kabina je asi nejsložitějším celkem modelu. Je docela detailně zpracovaná. Všechno poměrně dobře pasuje dohromady, jen vnitřní obšívku je pro jednodušší instalaci dobré rozdělit na jednotlivé části.
Před přilepením nástaveb na místo jsem nainstaloval rozvody hydrauliky vyrobené z drátu.
Další samostatnou částí jsou kola. U těch jsem poprvé použil laserové díly. Pro mě trochu boj, ale výsledek asi dobrý. Teď už zbývalo jen jednotlivé části sestavit dohromady.
Posledním úkonem bylo dodělat instalaci propracované hydrauliky a drobných detailů. Zde se dají požít i laserové díly.
Všechny části pasovaly bez problémů a dobře na sebe navazovaly.
Model bych doporučil raději zkušeným modelářům.
Poděkování redakce
Vaškovi Novotnému moooc děkujeme, že se s námi podělil o tak propracovaný model, který parádně slepil, nafotil a textem doprovodil. Při složitosti modelu by se nechalo o stavbě psát romány, ale fotografie hovoří jasně.
Vašku, díky.