Předloha modelu
MG Metro 6R4 je jeden z méně známých speciálů Skupiny B, možná i proto, že nikdy nedosáhlo výraznějších úspěchů. Britská automobilka British Leyland s ním chtěla navázat na slavnou rallye éru Mini, nejlepším výsledkem ale nakonec bylo třetí místo na Lombard RAC Rallye v listopadu 1985, a to hned v prvním závodě, do něhož byl nasazen. Tehdy jej porazily dvě Lancie Delta S4.
V dalších závodech se ale vůz už trápil, sužovaly ho hlavně technické problémy, které byly zřejmě důsledkem příliš rychlého vývoje. Navíc na rozdíl od konkurence nebyl poháněn přeplňovaným motorem, nýbrž atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu tří litrů, který se též ukazoval jako nevýhoda.
A tak když byla Skupina B v průběhu sezony 1986 zrušena, bylo jasné, že se dětské nemoci už nepodaří vyléčit. Britský výrobce se z rallye následně stáhl, část postavených aut však zamířila do soukromých rukou. MG Metro 6R4 se tak v upravené formě ukazovalo na vybraných rallye nebo na rallycrossu.
Zdroj: autosport.cz
O modelu
Vybral jsem si MG Metro 6R4 v továrním polepu Rothmans Circuit OF Ireland Rally 1986 od vydavatelství modely F1 ve velikosti 1:18. Vystřihovánka má 4 stránky modelu a 4 stránky návodu a je vhodná pro středně pokročilé modeláře. Dá se postavit ve verzi s interiérem nebo bez. Na modelaření nejvíce používám výrobky od OLFA tj. Skalpely AK-5, AK-1, kružítko, nůžky SCS-4 a na rýhování se mi nejvíce osvědčilo do starého krajonu vložená jehla z náhradní břitů AK-5 – KB-5/30B
Podvozek
Model jsem začal stavět podle obrázkového návodu tj. koly. Na nich jsem pro plastičnost vyřízl paprsky disku, běhouny pneumatik jsou vyztuženy 2mm kartonem aby model unesly bez deformace. Na vyřezávaní kulatých dílů používám kružítko. Disk se pro mě lepil super kdy se slepí přední a zadní část disku a poté se nasune do pneumatiky. Nakonec jsem doplnil ventilky a šrouby kol.
Poté jsem udělal brzdové kotouče s třmeny. Následoval podvozek u kterého se mi nelíbilo, že se nejedná o natáčecí nápravu, a tak jsem díly nepoužil, ale kompletně vyrobil z plastových profilů. Tato část bylo pro mě nejtěžší udržet geometrii náprav a zavěšení. Výsledek je že obě nápravy dostaly skutečnější trubkový vzhled a přední funkční zatáčení.
Interier
Dále jsem pokračoval s tvorbou interiéru, který je celkem jednoduchý, ale nějaké doplňky jsem zde také udělal. Začal jsem korpusem interiéru, kdy jsou pěkné anatomické sedačky doplněny bezpečnostními pásy. Poté přišla na řadu přístrojová deska a volant z O kroužku který je na pravé straně, jelikož auto je z Velké Británie. Dokončení této fáze bylo dodělat řadicí páku a bezpečnostní rám.
Přední světla jsem zkusil vyrobit svoje, které bych příště určitě vyrobil jinak a lépe. Karoserie jako celek se lepila dobře. Jelikož se jedné o vcelku malé autíčko, tak rally body kit auto krásně rozšiřuje. Lepení boků šlo podle plánu vše sedí jak má. Přední kapota má pěkné profilování a náfuk pro přívod vzduchu. Jelikož lepím modely z interiérem, tak vyříznout všechna okna byla už jen třešnička na dortu.
Na zasklívání se mi osvědčila kombinace folie 0,1 mm a chemopren Transparent. Následovalo slepení předního a zadního nárazníku. Podle originálu jsem udělal otevřená větrací okénka ve dveřích a zadní náfuky na přívod vzduchu k motoru. Model byl doplněn laserem pálenými doplňky jako jsou nýty a matky. Nejvíce mi bavila výroba přední světelné rampy, která díky vypouklému zasklení získala originální vzhled. Dokončení a složení celku probíhalo snadno a vše krásně sedlo. Závěrečná tečka byla dodělat zrcátka, stěrače a drobnosti na karoserii.
Závěr
Co se týče retuše tak na celý model jsem použil vodovkové fixy marvy ze kterými se mi nejlépe dělá. Model jako celek je velmi povedený a autorovy děkuji za vydání. Dá se koupit ve více variantách tak si každý může vybrat tu svoji.
Nářadí jsem používal, jak je vidět na obrázku. Vše se dá nakoupit na Betexe zde.
Poděkování redakce
Honzovi Rofusovi děkujeme za sepsání recenze i na focení modelu.



