Když oznámilo vydavatelství ModelyF1 další výlet mezi vozidla rallye, velmi jsem zpozorněl. Modelů formulí je velká spousta, ale rallye aut světových značek není nikdy dost.
MG vyšlo hned v šesti verzích, takže má každý z čeho vybírat. Mě zaujala ta snad nejklasičtější verze z RAC Rallye 1985, tedy v podobě svého prvního startu ve světovém šampionátu, kde dosáhl Tony Pound zároveň i největšího úspěchu tohoto vozu, když do cíle dojel na třetím místě.
O modelu
Model na mě na první pohled působil dojmem přiměřeného množství detailů, např. ve srovnání s modely Lancií ze série RSC, během lepení jsem ale došel k názoru, že se opravdu jednalo pouze o dojem, detailů si užijete dost. Jednalo se o můj první model tištěný laserem, obrnil jsem se tedy trpělivostí, ale nebylo to tak hrozné. Rád bych ještě pochválil návod, který je sestavený obdobně jako u plastikových stavebnic, tedy takový názorný obrázkový komiks, kde není opomenutý snad žádný detail a je více než přehledný.
Stavba
Návodem jsem se řídil i během stavby, a proto jsem začal koly. Poprvé jsem ve větším měřítku použil kružítko na vyřezávání kol, musím uznat, že když to člověk dostane trochu do ruky, jde práce celkem rychle. Kolo jsem se snažil správně bombírovat, ale pneumatika je tak úzká, že mi to moc nešlo. Po zbytek stavby jsem zvažoval, zda se o to mám pokusit ještě jednou, ale po nasazení kol v závěru stavby jsem si to rozmyslel. Život je moc krátký a čeká mě tolik krásných modelů k sestavení. Rozhodl jsem se, že tu nedokonalost budu akceptovat. Do samotné pneumatiky ještě trochu zasahuje ráfek, který celkový vzhled trochu zlepšuje.
Interiér má přiměřené množství detailů a lepil se dobře. Trochu mě překvapilo, že je třeba zabarvit zadní část sedadel, pokud Vám teda nevadí, že budou sedadla zezadu svítit bílou barvou. Zároveň je hodně důležité, kde k sedadlům přilepíte bočnice. Já jsem si to u jednoho sedadla špatně pohlídal a stočila se mi celá sedačka do vrtule. V interiéru trochu postrádám ochranný rám. Zavěšení kol naopak je zpracováno hodně detailně a moc se mi líbí.
Karosérie je na celém vzhledu nejdůležitější a u tohoto modelu se opravdu moc povedla. Auto má nádherné tvary. Jediné, co bych po důkladném zkoumání asi vylepšil, být autorem, je prolis na dveřích, a také otvor pro nasávání vzduchu tamtéž. Velmi jsem se obával prací okolo předního okna, ve verzi s interiérem totiž z příslušného dílu 24 zbývají v bocích po vyřezání skla jen chlopně, při troše trpělivosti a opatrnosti to ale šlo překvapivě dobře.Lahůdkou je vytvarování bočního sání vzduchu z fólie. Anténu jsem udělal z jemnějšího drátku, než ukazuje návod. Prostudoval jsem fotky a usoudil jsem, že anténa v průměru snad neměla 2,5 cm. Křídla byla bez problému. Světelná rampa je pěkný detail, ale mě se líbí auto víc bez ní, proto jsem jí zatím nepřilepil, třeba ještě změním názor. Každopádně pokud máte model pouze do vitrínky, tak rampa drží na modelu i položená bez přilepení.
Závěr
Jsem moc rád a děkuji autorovi, že se do tohoto krásného modelu krásného vozu pustil. Stavba je bez vážných chyb a krásně mi utíkala pod rukama. S nově nabytými zkušenostmi se už nebudu obávat podobných modelů tištěných laserovou technologií. Asi si dokoupím i ostatní barevné varianty a třeba se k MG ještě někdy vrátím, protože dojem z výsledku je podle mě i mých klubových kolegů opravdu výborný. Doufám, že se dočkáme i dalších podobných modelů rallye aut.
Model postavil a recenzi připravil Vojtěch Volný (Licard club Liberec).